گرافیست کیست


Spread the love

گرافیست کیست

طراح گرافیست شخصی است که غالباً از لحاظ فنی و علمی و هنری صلاحیت دارد برای ایجاد یک دید ثانویه از واقعیت یا دید جدید از خیلی جهات برای یک موضوع. یکی از ویژگی های یک طراح گرافیست موفق این است که او به غیر از فرهنگ های سنتی که در آن پرورش یافته است، به سایر موارد فرهنگی کشورهای دیگر نیز آشنا باشد، و همیشه در هنر باشد و موارد مرتبط با شغل را پیگیری نماید، زیرا خلاقیت به یک نیروی هنری عمیق نیاز دارد تا وقتی طراح گرافیست می خواهد در زمینه ای فعالیت کند خلاقیت را در آن به اجرا در آورد.

منشأ نام طراح گرافیست

اولین کسی که از نام طراح گرافیست نام برد، ویلیام آدیسون دوگنز در سال ۱۹۲۲ بود ، که اصطلاح ” طراح گرافیست” را به عنوان کسی تعریف کرد که عناصر مختلف مانند کلمات ، تصاویر ، رنگ ها و … را در یک صفحه واحد و چشم نواز تلفیق می کند

تعریف طراح گرافیست

تعریف طراح گرافیک در واقع به شخصی عنوان میگردد که توانایی کاربرد مجموعه ای از اصول را برای ایجاد یک اثر هنری و ارتباطات بصری بر اساس یک تصویر ثابت و یا بعضا متحرک دارا باشد.

در حالی که طراح گرافیست دارای یک تاریخچه نسبتاً جدید به عنوان یک شغل است، اما فعالیتهایی که شبیه به طراحی گرافیک است در طول تاریخ بشر گسترش یافته است: از غارهای لاسکوس ، گرفته تا ستون تراشان بیستون کرمانشاه از نوشته های روشن قرون وسطایی ، تا لامپهای گینزا. خیره کننده است؟ اما رونق اخیر ارتباطات بصری در قرن ۲۰ و ۲۱ بوده یعنی با انقلاب صنعتی.

ما گاهی از هر طراح گرافیست یک نوع اثر تبلیغاتی می بینیم، و در هر طرح هر یک از طراحان گرافیک و هنرهای زیبا تفاوت هایی می بینیم. به رغم همه اینها ، همه آنها عناصر ، نظریه ها ، اصول ، شیوه ها و زبان های یکسانی را به اشتراک می گذارند، که در واقع زبان گرافیک است و هدف نهایی در هنر تبلیغات که فروش کالاها و خدمات است را بیان می کنند.

جوهره طراح گرافیست “سازماندهی اطلاعات ، شکل دادن به ایده ها و ایجاد فضای بیان و احساس حقایق هنری است که کاربر آن را درک میکند”.

ابزار های طراح گرافیست

در واقع کار طراح گرافیست ایجاد محتوا بصورت دستی یا استفاده از نرم افزار برای بیان یک ایده خاص است ، طراح گرافیست در تلاش است برای ارتباط دادن محتوا تولید شده  به بخش هدف و تبلیغ یک محصول و یا خدمات یا بیان یک ایده از جمله طراحی بروشور ، لوگو ، تصاویر ، مجلات و گزارش ها.

صرف نظر از فناوری ، طراحی گرافیک مستلزم قضاوت و خلاقیت، تفکر انتقادی ، مشاهده ای ، کمی و تحلیلی برای طراحی طرح های مورد نیاز است. برخی ذهن را مهمترین ابزار برای طراح گرافیست می دانند. در اواسط دهه ۱۹۸۰ ، ورود نرم افزار چاپ و نشر رومیزی گرافیک نسلی از طراحان را برای دستکاری و ایجاد یک تصویر رایانه ای که قبلاً پیاده سازی شده بود ، معرفی کرد. طراحی گرافیکی در رایانه ، طراحان را قادر ساخته است تا اثرات چیدمان یا چاپ را فوراً مشاهده کنند و تأثیرات رسانه های سنتی و بدون فضای زیاد را شبیه سازی کنند. با این وجود ، معمولاً از ابزارهای سنتی مانند قلم یا قلم جوهر برای توسعه ایده استفاده میشود.

رایانه همچنین یک ابزار ضروری در صنعت طراحی گرافیک است. برای طراحان گرافیک حرفه ای ، رایانه ها و برنامه های کاربردی نرم افزاری آنها به طور کلی از روش های سنتی به عنوان مؤثرترین ابزار در زمینه آفرینش هنری در نظر گرفته می شوند. با این حال ، برخی از طراحان مانند میلتون گلازر ترجیح می دهند همچنان از ابزارهای سنتی و دستی برای بیرون کشیدن آثار هنری استفاده کنند.

برای بازخورد بیشتر لطفا نظز بدهید
رای کاربران عزیز
[Total: 0 Average: 0]

ارسال نظر