طراحی بروشور


Spread the love

طراحی بروشور

طراحی بروشور مانند طراحی کاتالوگ است اگر چه تفاوت های با هم دارند اما  به خاطر گسترش رسانه های دیجیتال و همچنین افزایش قیمت چاپ مقداری کم رنگ شده است، اماهمچنان شرکت ها و سازمانها برای گسترش فعالیت های خود نیاز به  کاتالوگ دارند. گرافیست آنلاین با توجه به نکات ذیل اقدام به طراحی انواع کاتالوگ در سایزها و جنس های مختلف نموده و به شما در گسترش کار کمک می نماید.

طراحی کاتالوگ

خلاقیت در طراحی بروشور

وقتی قرار است بروشور ، معرف محصولات و خدمات شما باشد، باید به نحوی طراحی شود که زبان تصاویر و متون آن از زبان شما بسیار گویا تر باشد. لازمه ی پیاده سازی چنین ایده ای، خلاقیت در طراحی بروشور می باشد. در بروشور ، می بایست کلیه ی مشخصات کالا و محصول در معرض فروش اعم از نام، مدل، مشخصات فنی، تصاویری از کالا، ارائه ی توضیحاتی در مورد محصول، قیمت محصول و شرایط نگه داری از آن، به شیوه ای خلاقانه ذکر شود تا مشتریان با دیدن بروشور ، کمترین نیاز برای پرسش از شما در مورد محصول و یا خدماتتان را داشته باشند. اگر تنوع در کالا ها و محصولات شما بالا است، باید فهرستی از آن ها در بروشور به همراه اطلاعات جزئی تر ذکر شود. ایده پردازی در طراحی بروشور ، سبب ترغیب مشتری به خواندن و دیدن تصاویر آن می شود. بدین ترتیب در یک مدت زمان کوتاه، شما و محصولاتتان به مشتری معرفی می گردید. تأثیری که تصویر بر ذهن مشتری می گذارد، نیز بسیار بالا است.

استفاده از کاغذ های خاص و مرغوب

یکی از موارد مهم در تعیین کیفیت بروشور نوع کاغذ و عملیات پس از چاپ است که تاثیر فراوانی در نوع طراحی و جذابیت بروشور دارد. برای بهتر شدن کیفیت بهتر است از کاغذهای خاص استفاده کرده و از مواردی مانند یو وی و سایر موارد که تاثیر به سزایی در جذابیت کار دارد استفاده کنید.

خلاقیت در برش و ایجاد خط تا خاص

از دیگر مواردی که در زیبایی بروشور تاثیر فراوان دارد استفاده از برش های خاص و یا برجسته کردن برخی از قسمت ها به خصوص لوگو شرکت و همچنین خط تا و برش تمیز و مناسب است.

معرفی و عملکرد کارخانه، نیروها، تجهیزات و امتیازات آن در طراحی بروشور

در تهیه ی بروشور ، لازم است که در همان ابتدا، کارخانه و یا شرکت خود را به همراه فعالیت های آن معرفی نمایید. اشاره به رتبه ها و امتیازات اکتسابی مانند ایزو های مختلف نیز در این مورد لازم است. با بیان این مطالب، ضمن معرفی خود، کیفیت محصولات و کالا های خود را نیز به صورت کلی بیان می نمایید. البته تأکید می شود مطالب خلاصه وار نوشته شود تا هم انگیزه مشتری برای خواندن آن بیش تر باشد و هم اصول طراحی بروشور را رعایت کرده باشید.

استفاده مناسب از رنگ و ترکیب رنگی

رنگها به خودی خود با مخاطب صحبت می کند. رنگ  سازمانی و رنگی که مناسب محصول است را تشخیص داده و همان را در بخش های مختلف بروشور استفاده نمائید. فراموش نکنید عدم استفاده درست از رنگ مناسب باعث دفع مخاطب میگردد. علاوه بر رنگ ها بایستی از رنکگ های پس از چاپ نیز آگاه بوده و استفاده نمائید که منظور رنگ های طلایی و نقره ای و به عبارتی رنگ های پنجم معروف هستند.

استفاده مناسب از فونت ها و تایپو گرافی

نیازی نیست از فونت های زیادی در طراحی بروشور استفاده کنید. نهایتا سه فونت برای عنوان، زیر عنوان (سو تیتر) و متن اصلی.اکثر مردم فکر می کنند باید برای طراحی بروشور، حتما از یک چیز خارق العاده استفاده کنند که هیچ کس قبلا از آن استفاده نکرده باشد.این نکته را فراموش نکنید که مشتریان، بیشتر با بروشورهایی ارتباط برقرار می کنند که فونت آن ها هویت سازمانی و رسمی داشته و شناخته شده باشد.

تعیین هدف قبل از طراحی و ارائه نمونه های مختلف

عکاسی صنعتی مناسب از محصولات

طراحی بروشور و عکاسی صنعتی دو عنصر هماهنگ در طراحی  هستند . مهم نیست که چه سبک از طراحی بروشور را آغاز کرده اید، عکس محصول باید همیشه بایستی برجسته باشد. یک عکس حرفه ای باید ویژگی محصول در رنگ و کیفیت را در وضوح خیره کننده  نشان دهد.

 


ارسال نظر